Personlig trener utdannelse

Fred Koch og Proteinfabrikken tilbyr sammen sertifiseringskurs for Personlig Trener i Norge.

Interessert? click her
Les annonsen i høyre kolonne eller send en epost til: fred.koch@getmail.no

Fred's resume: click her

Hvis du vil se noen øvelser, se Treningsekspertens bibliotek.
____________________________________________


02 september 2007

Velkommen til min blogg

Velkommen til min blog. Denne bloggen, i likhet med www.styrketrener.no, er dedikert til atleter som virkelig ønsker det beste og som vil se andre synspunkter på trening. Det som gjør denne siden ulik de andre siden er mine muligheter for å oppdatere den selv! Det er ikke som i gamle dager, takket være Google. Bloggen vil både være på norsk og engelsk. Jeg både prater og forstår norsk, så hvis du har noen kommentarer bruk gjerne norsk. Engelske biten er for mine venner og studenter i andre deler av verden som ønsker å få med seg hva jeg bråker og jamrer over. Du kan se under linker for å lese mer om meg.


Som amerikaner i Norge i 10 år har jeg vært involvert i forskjellige sporter og fitness. Jeg har observert og erfart mange ting, og mye jeg ikke har vært enig i. Flere fortalte meg, når jeg uttrykte mine egne synspunkter, at det var kulturelle forskjeller fra Norge og USA og at jeg måtte være tålmodig. Det har jeg nå vært, men ingenting har endret seg! Ingen reiser seg opp og uttrykker meningene sine. Atleter er de samme her som i USA, og de ønsker å høre meninger og synspunkter som kan gjøre dem til bedre utøvere. Takk igjen til Google, vil denne siden være en måte for dere å få andre synspunkter på. Mitt syn basert på min erfaring selvsagt, og så er det opp til deg selv å avgjøre hvor du står.

Denne siden er for atletene, foreldrene og de få trenerne som virkelig ønsker seg det beste. De som har sanset at noe kan bli bedre, men ikke helt vet hva. Dette er noe jeg skal skrive om. "Janteloven" for eksempel, den vil aldri endre seg sa de. For noe tull! Grunnen til at den aldri endrer seg er fordi ingen har mot nok til å innse og stå opp å fortelle det til andre, spesielt unge jenter, hvor dum hele loven. Skam til de trenerne som ikke ser hva dette gjør med de unge og fremdeles ikke gjør noe med det. Det er psykologien i treningen.

Kostholdet for unge mennesker er et godt eksempel. Både for atletene og mosjonistene som ønsker å trene og se bra ut. Det har vært så mye press om dette emnet i Norge de siste årene, og dette har påvirket spisevanene. Desverre har ikke dette presset ført til at andre tar steget og gir svaret til de som lurer på dette. Jeg klarer nesten ikke vente med å bringe dette emnet opp!

Sist men ikke minst, styrketrening eller trening med vekter som er mitt favorittfelt. For mange i Norge er dette et helt nytt felt. Når de største landene i verden bruker styrketrening og avanserte fitness programmer for å øke deres atleter prestasjoner og karrierelengde, ligger Norge langt etter grunnet manglende kvalifiserte trenere. De fleste lagsporter har ingen ide om hvordan å bruke styrketrening for å bedre prestasjonen til sine utøvere. Dette kommer jeg virkelig til å ta opp!

Mange unge mennesker, jenter og gutter, ønsker ikke holde på med sport lengre men vil fremdeles trene og melder seg inn i treningsstudio på jakt etter en fin kropp. Dette skal jeg også dra opp.

Det er det for i dag. Nok en gang ønsker jeg deg velkommen til bloggen min. Jeg håper du vil like deg her og at du finner informasjonen like nyttig og nyter den like mye som jeg liker å presentere den.















Fred Koch, P-SCE

English version here (Engelsk versjon her)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Fred, har forsøkt og sende deg mail et par ganger angående "personlig trener" tilbudet, men får til svar at man ikke kan levere til adressen, er det noen andre måter jeg kan kontakte deg for informasjon?

Mvh
Ken Wessel.

Anonym sa...

Hello Fred!
I just started in youre gym in Lund. I was wondering if I could get a effective trianing program? for upper body part. Thanks alot bud!

Anonym sa...

mansion inductance stat nsapi rnib unmoderated agreement invalid have withholding insecurity
lolikneri havaqatsu